Help Pake & Beppe De Vakantie Door

Over Help Pake & Beppe De Vakantie Door

Tijdens activiteitenweek ‘Help Pake & Beppe De Vakantie Door’ openen musea in heel Friesland hun deuren speciaal voor kinderen. Er worden allerlei leuke activiteiten georganiseerd. En kinderen hebben gratis entree ‘op vertoon’ van een volwassene. Dus niet alleen je pake en beppe mogen mee, ook je ouders, oom of tante! Voor hen hebben de musea ook van alles leuks in petto.

Een echte traditie

Friesland staat bekend om z’n unieke tradities. We kennen allemaal de Elfstedentocht, het volkslied en het skûtsjesilen, maar langzamerhand hoort ‘Help pake & beppe de vakantie door’ daar ook een beetje bij.

Ideaal uitje in de voorjaarsvakantie

Tijdens vakanties logeren kinderen vaak bij hun grootouders of willen de grootouders een leuk dagje uit met hun kleinkinderen. Voor pakes en beppes is het soms lastig iets leuks te bedenken om samen met de kleinkinderen te doen. Daarom hebben de Friese musea en archieven samen met Museumfederatie Fryslân activiteitenweek ‘Help Pake & Beppe de vakantie door’ bedacht. Al 20 jaar een succes!

Help Pake & Beppe De Vakantie Door 2024Pake & Beppe 2024