Water in Beeld – schilderworkshops in de Week van Ons Water

03 mei 2016 t/m 04 mei 2016 Het Woudagemaal
Woudagemaal

In de meivakantie vieren we landelijk de Week van Ons Water. Daarom organiseert het Ir. D.F. Woudagemaal creatieve workshops voor jong en oud met als thema Water in Beeld. Simone de Rapper van tekenschool Hijstoren in Lemmer komt langs en geeft tips bij het schilderen van een prachtig kunstwerk. We gaan aan de slag met kwasten en penselen. Maar misschien ook wel met een plantenspuit, een ramenwisser, een stukje draad, een borstel en een spons. Je kunt het zo gek niet verzinnen, of je kunt er mee schilderen. En dat in en rond het gemaal, een schilderij op zich. Laat je inspireren door het Woudagemaal en al het water om je heen en geniet!

Prijs deelname en inschrijven
De vier workshops door Simone de Rapper vinden plaats op:

Je kunt je tot en met 29 april inschrijven voor deze workshops door te bellen of te mailen met het bezoekerscentrum Woudagemaal. Wacht niet te lang want vol is vol! Kosten zijn €13,50 per persoon, hiervoor heb je een workshop van 2 uur inclusief materialen, een bezoek aan het Woudagemaal en bezoekerscentrum en een versnapering tussendoor. Meer informatie over de workshops is te vinden op www.woudagemaal.nl

Over Simone de Rapper
Simone (Lemmer, 1975) de Rapper studeerde in 2000 af aan Academie Minerva Groningen als eerste graads docent tekenen/schilderen & cultureel kunstzinnige vorming(CKV). Vervolgens werkte ze als docent aan diverse middelbare scholen in de provincie Groningen. Ook werkte ze als docent voor Stichting It Toanhus in Joure.

Beleef de kracht van Stoom!
Het Woudagemaal in Lemmer is het grootste stoomgemaal ter wereld dat nog werkt. Al sinds 1920 wordt het gemaal bij hoge waterstanden aangezet om het overtollige water uit de boezemwateren te lozen. Het architectonisch en historisch unieke Woudagemaal is vanaf 1977 een beschermd monument. In 1998 is het geplaatst op de UNESCO Werelderfgoedlijst. Aan de hand van diverse interactieve elementen in het bezoekerscentrum krijgen jong en oud inzicht in waterbeheer, stoom, kracht en beweging. Hier wordt op een eenvoudige manier verteld hoe het stoomgemaal functioneert en waar het nog altijd voor dient.

Ir. D.F. Woudagemaal en bezoekerscentrum
Bezoekadres:
Gemaalweg 1a, 8531 PS Lemmer
Openingstijden: dinsdag t/m zaterdag 10.00 – 17.00 uur, zondag 13:00 – 17:00 uur
In juli en augustus ook op maandag 10.00 – 17.00 uur

Kijk voor meer nieuws en informatie op www.woudagemaal.nl