Volg dit najaar kindercolleges bij de Museum Jeugd Universiteit

13 oktober 2019 t/m 08 december 2019 Tresoar

In het najaar van 2019 starten het Fries Museum en Tresoar weer met de Museum Jeugd Universiteit. Vier interessante hoorcolleges voor kinderen van 8 tot 12 jaar, met als thema: Krijgszuchtige Friezen en Vikingen.

Al eeuwen lang komen verschillende culturen en geloven elkaar tegen in de wereld. Dat zorgt wel eens voor gekke situaties. Want, wat doet een Viking in een kerk? En wat had geloof te maken met 80 jaar oorlog tegen de Spanjaarden? En waarom wilden Friezen in de Middeleeuwen Jeruzalem veroveren?

De colleges worden zowel bij het Fries Museum als bij Tresoar gehouden. De kosten bedragen 20 euro voor de gehele reeks.

De colleges worden gegeven op 13 oktober (Fries Museum), 17 november (Fries Museum), 24 november (Tresoar) en 8 december (Tresoar).

Nieuwsgierig geworden? Bekijk het volledige programma en schrijf je in op: https://museumjeugduniversiteit.nl/collegereeksen/krijgszuchtige-friezen-en-vikingen/