Vier je Vriendschap met Jopie Huisman!

26 oktober 2018 Jopie Huisman Museum

Hoe mooi is dat! Jopie Huisman schilderde in 1976 al zijn ode aan ‘De Vriendschap’!

Tijdens en rond de *Kinderboekenweek 2018  ( 3 t/m 14 oktober) met als thema ‘Vriendschap’, schenken wij de hele maand oktober aandacht aan dit bijzondere werk.  Het schilderij laat 2 kwetsbare en wat smoezelige poppen zien voor een visfuik: de grote pop slaat de arm beschermend om de andere kleinere pop.                                                             Een mooie symboliek voor vriendschap: ‘Iedereen heeft vrienden nodig’ was zeker ook Jopie’s gedachte hierbij.

In ‘ Jopie’s Schetsboek’ ontdekken jullie het schilderij ‘De Vriendschap’. Je mag met diegene -met wie je op dat moment samen bent- met oa plakkaatverf een vriendschapsschilderij gaan maken op een houten paneeltje in ons museumcafé.

Voor wie? Voor onze jonge gasten vanaf 4 jaar.                                                                                                                Kosten:  €5,- per kind incl Jopie’s Schetsboek, paneeltje én limonade & lekkers in het museumcafé.

Als je tekent zie je meer! Teken je mee in het Jopie Huisman Museum?

Â