Unieke collectie Speelgoed in Sneek

13 juli 2019 t/m 01 september 2019 Het Nationaal Modelspoor Museum

Unieke collectie Speelgoed in Sneek

Van 13 juli tot en met 1 september is een gedeelte van het modelspoormuseum in Sneek

omgetoverd tot een heus “Speelgoedmuseum”. Taferelen met oud speelgoed van na de oorlog zijn tentoongesteld. Deze unieke eenmalige tentoonstelling is samengesteld uit topstukken van de collectie van Jose Feitsma uit Scharnegoutum.

In Sneek zijn nu onder andere te zien de poppen, spellen, bouwdozen, puzzels, keukentjes en kinderservies, afbeeldingen, te veel om op te noemen. Daarnaast natuurlijk ook een originele oude speel kinderwagen. Deze unieke tentoonstelling is gerealiseerd in nauwe samenwerking met Jose Feitsma.

Wat destijds begon, rond eind jaren negentig met een kleine verzameling speelgoed, groeide uit tot een prachtig en unieke collectie van enkele honderden exemplaren.Eenmalig zijn nu de topstukken te zien in Sneek in het modelspoormuseum.

In de zomervakantie periode is het museum open van dinsdag t/m zaterdag van 10 tot 17 uur en op maandag en zondag is het museum geopend van 13 tot 17 uur. Het museum zit in het station van Sneek en is goed bereikbaar met de auto, bus en trein. Alle informatie is ook op www.modelspoormuseum.nl te vinden.

Fotobijschrift: Uniek speelgoed van Jose Feitsma uit Scharnegoutum| Foto Janna Blom