Tijdreis met Pake en Beppe naar het verleden

18 februari 2017 t/m 26 februari 2017 Hannemahuis Centrum voor Harlinger Cultuur en Historie

Op reis met Pake en Beppe naar het verleden!

In Gemeentemuseum het Hannemahuis begint je tijdreis naar het verleden. Reis in 1646 met Claas Jurjen Fontein mee in de allereerste trekschuit van Harlingen naar Leeuwarden om zijn bruid Antje op te halen, of ga in 1666 aan boord  van het oorlogsschip van de Friese zeeheld Tjerk Hiddes de Vries en duik weg voor de Engelse kanonskogels! Je kan ook aanmonsteren op een zeilschip en mee varen naar Scandinavië om hout te halen, of naar Groenland om walvissen te vangen. Of je verstopt je als verstekeling tussen de vaatjes boter en de kazen in een stoomschip naar Engeland. Ontmoet  in de herberg de twee drinkebroers en luister naar het Geheim van Talma. In het museum liggen op diverse plekken koffertjes met doe-opdrachten.

Kinderen van 4 jaar tot en met 12 jaar hebben gratis toegang , op vertoon van pake en-/of beppe (of een andere volwassene)!