Speuren en bewonderen tijdens het Museumweekend

12 april 2019 t/m 14 april 2019 Museum Sloten

Vrijdag avond 12 april is Museum Stedhûs Sleat ’s avonds extra geopend voor de Museum Match

Er is tijd om het prachtige Museum Stedhûs Sleat en onze nieuwe seizoensexpositie te bekijken; een leuke, ongedwongen avond! Er is een  gids  aanwezig voor vragen.

Na de pauze is er een pub quiz over Sloten, Museum Sloten en Fryslân.

Verder is er voldoende gelegenheid om met elkaar te praten onder het genot van koffie/thee, een hapje en een drankje.

Inloop vanaf 19.45 uur; aanvang 20.00 uur- 22.00 uur.

Daarnaast is het museum op 13 en 14 april gewoon geopend  van 13.00 – 17.00 uur.

Onze nieuwe seizoensexpositie is te bewonderen: “De schoonheid der Dingen” betreft schilderijen van Martin Sijbesma uit Kubaard.

Ook is er voor de kinderen gelegenheid om een speurtocht te gaan doen, zowel binnen als buiten het museum. Op de Toverlantaarn zolder kunnen kinderen een glasplaatje tekenen en kleuren voor in de grote Toverlantaarn.

Tevens kunnen kinderen door een leuk en leerzaam “Weegspel”meer te weten komen over hoe in vroeger tijden in “de Waag “de producten werden gewogen op een balans weegschaal met gewichten.

Zaterdag 13 april is de entree 1  per persoon, Museumjaarkaarten worden gewoon gescand.