Sneek in de ban van ruim 350.000 bouwsteentjes

10 oktober 2020 t/m 18 oktober 2020 Het Nationaal Modelspoor Museum

In de herfstvakantie is het leegstaande gedeelte van Metz, Grootzand 14 omgetoverd tot een Festijn van Bouwsteentjes. Een hele vakantie vol LEGO plezier, georganiseerd in samenwerking met leden van de Nederlandse Vereniging De Bouwsteen. Er is een prachtige tentoonstelling (van ruim 500 m2) met als spektakel stuk: Nederland bevrijd, 75 jaar vrijheid, gebouwd van bouwsteentjes door Jan de Wolf uit Grou. En extra; vanaf 6 oktober t/m 18 oktober is er een speurtocht van bouwsteentjes bouwwerken in de binnenstad van Sneek. Doe mee, zoek de bouwwerken en de bijbehorende letters. Deze letters vormen een woord. Onder de inzendingen worden vijf fantastische Lego pakketten verloot.
Ook zijn er demonstraties, nieuwe technieken en is er voor de kinderen een bouwhoek om te spelen. Genoeg voor uren speelplezier. Als ze genoeg hebben van het spelen met LEGO of DUPLO, dan kunnen ze genieten van de mooiste treinen in het museum. Want daar draaien Duitse LGB locomotieven met echt geluid en stoom hun rondjes. Het museum is dan omgetoverd tot “Duitse stoomweek”. Zo wordt het bezoek aan het museum en het Festijn van Bouwsteentjes een feestelijk uitje voor het hele gezin. Voor iedereen toegankelijk met een geldig toegangsbewijs.

Vanwege de verwachte drukte raadt het museum de bezoekers aan zich goed voor te bereiden. Er is een tijdslimiet ingesteld voor hoe lang men de Lego expositie mag bezoeken. Reserveren is verplicht (er zijn tijdsloten) vanwege de verwachte drukte en de RIVM regels. Dit kan vanaf 1 oktober via de website van het museum. U moet voor beide events apart reserveren. Zonder reservering kunt u niet naar binnen. U dient uw reservering zelf uitgeprint mee te nemen of uw reservering tonen op uw telefoon. Zonder dit bewijs mag u niet naar binnen. Hebt u voor beide events geboekt, dan ontvangt u bij het bezoek van het tweede event een combi korting van 1 euro per persoon. Het Bouwsteen Festijn is niet gratis voor museumkaart houders.
Het Festijn van Bouwsteentjes is in het leegstaande gedeelte van Metz in Sneek op het Grootzand. De Duitse stoomweek is in het station van Sneek (Modelspoor museum).
In de herfstvakantie van zaterdag 10 oktober t/m zondag 18 oktober. Geopend op zaterdag, dinsdag t/m vrijdag van 09.30-17.00 uur, op zondag en maandag van 12.30-17.00 uur.

Het museum zit in het station van Sneek en is goed bereikbaar met de auto, bus en trein. Voor het Festijn van Bouwsteentjes kunt u parkeren op het Martiniplein of Veemarkt. Kortom, in de komende periode veel leuke museum activiteiten! De events worden georganiseerd volgens de RIVM Corona regels. Alle informatie is ook op www.modelspoormuseum.nl te vinden.

Foto’s: Veel bouwplezier voor jong en oud. Foto’s: Janna Blom Fotografie.