Simmerjûn-concert met Angelpact op Dekema State Jelsum op 31 augustus 2019

31 augustus 2019 Museum Dekema State

Een zomeravond kan prachtig zijn op Dekema State. We hopen dat dit het geval is op zaterdagavond 31 augustus a.s. Dan orga¬niseren we een Simmerjûn-concert met het
zang en harp duo Angelpact bestaande uit Annebet Brongers en Petra Rosa.
We kennen Annebet als de kleindochter van Greta Pronk, die samen met Jan van Wageningen bijna twintig jaar op Dekema State woonde. Annebet zingt en wordt daarbij begeleid door Petra op harp. Zij vormen sinds 2000 een duo en hebben al veel optredens verzorgd: concerten in een intieme setting maar ook voor een groot publiek.
Het repertoire bestaat uit Engelse en Nederlandse luisterliedjes met covers van o.a. Paul de Leeuw, Marco Bor¬sato, Barbara Streisand, Bette Midler en Boudewijn de Groot.

Het concert wordt in de open lucht gegeven. Bij slecht weer wijken we waarschijnlijk uit naar de kerk van Jelsum.
De toegangsprijs bedraagt € 5,–
Leden van de Vereniging Vrienden en Vriendinnen van Dekema State en de vrijwilligers hebben gratis toegang op vertoon van de Dekema-pas. (zonder introducé)

Vooraf reserveren is verplicht. Dat kan via info@dekemastate.nl of via de secretaris van de vereniging tjpkamminga@gmail.com.

Petra speelt al vanaf haar achtste jaar harp, speelde trompet in een harmonie orkest en in diverse bands. Na haar doctoraal biochemische wetenschappen koos ze alsnog voor een muzikale carriere en studeerde enkele jaren harp aan het Utrechts conservatorium en vervolgde haar studie bij Erika Waardenburg aan het Amsterdams Sweelinck conservatorium.

Annebet stortte zich na een jaar Toneelacademie in Maastricht fanatiek op het toneelspelen en vertolkte mooie rollen in diverse stukken. Ze volgde ondertussen zanglessen bij Ellie Machtel en Henriette Schenk en had les aan de Academie voor Lichte Muziek in Hilversum.

Binnenkomen vanaf 19 uur

Voor, tijdens de pauze en na afloop van het concert zijn consumpties verkrijgbaar.

Er is plaats voor maximaal 100 gasten.