Rondleiding Van Oost en West

18 april 2019 Princessehof

Donderdag 18 april geeft conservator Eline van den Berg een unieke rondleiding in Keramiekmuseum Princessehof. Het nationale keramiekmuseum in Leeuwarden bezit de grootste en meest gevarieerde verzameling Chinees porselein in Nederland. De bezoeker wordt meegenomen door de vaste presentatie Van Oost en West en ontdekt de bijzondere verhalen achter Aziatische keramiek.

De vaste presentatie Van Oost en West toont onder meer de indrukwekkende Aziatische collectie van het museum, met als absoluut hoogtepunt keizerlijk porselein uit China. Conservator Eline van den Berg legt uit hoe het ontstaan van keramiek in het oosten het westen inspireerde. Tijdens de rondleiding ontdekt de bezoeker hoe porselein in China is ontstaan en hoe het kostbare keramiek haar weg naar het westen vond. Ook laat zij zien welke verhalen vaak zijn afgebeeld op Chinees keramiek en wat ze betekenen.

De rondleiding start om 13.30 uur in de hal van Keramiekmuseum Princessehof en duurt ongeveer een uur. Deelname is gratis met een museumkaartje, aanmelden hier.

Datum’s: Donderdag 18 april
Tijd: 13.30-14.30 uur
Prijs: museumentree

Opgeven kan op de website van Keramiekmuseum Princessehof.