Princessedagen

22 augustus 2020 t/m 23 augustus 2020 Princessehof

Zaterdag 22 en zondag 23 augustus is het feest in het Princessehof! De succesvolle jaarlijkse Princessedag is uitgebreid met een extra dag. Kinderen komen verkleed als prinsen en prinsessen, zeemeerminnen en zeemonsters naar het stadspaleis in Leeuwarden voor een royale middag. In het museum en in de museumtuin genieten ze van toneelspel, ijs van een antieke ijskar, een speurtocht met een échte schatkaart en verdwalen ze in de optische illusies in de Escherkelder. Deelname is gratis voor kinderen. Ook begeleiders mogen gratis mee op vertoon van een prins of prinses. Vanwege de maatregelen rondom corona is er beperkt plek. Snel aanmelden voor een tijdslot via de website van het museum wordt aangeraden.

Deelname aan de Princessedagen is gratis. Ook ouders mogen gratis naar binnen op vertoon van een prins of prinses. In verband met de maatregelen rond het coronavirus is er beperkt plek, daarom is snel aanmelden aangeraden.

1) Reserveren voor een tijdslot kan via deze link

2) Kies 22 of 23 augustus en geef aan wanneer jullie komen, het programma is de hele dag, de acteurs spelen om 16.00 uur voor het laatst.

3) Voor kinderen kies de 5e optie: Kinderen en jongeren t/m 17 jaar, en voor ouders de 7e optie: ‘gratis toegang kortingspas’. Op vertoon van een verkleed kind krijgt u gratis toegang tot het museum op 22 en 23 augustus. Vul de gegevens in en laat het ticket zien via print of telefoon bij binnenkomst.

4) Door coronamaatregelen mogen we exact 27 mensen per half uur binnen laten, tijdsloten zullen daarom snel volzitten. Kom gerust iets eerder om in de tuin te genieten van ijs en toneelspel. Het tijdslot geldt als starttijd voor in het museum.

4) Hebben jullie bijvoorbeeld een ticket voor 12.00 uur? Dan kunnen jullie tussen 12.00 en 12.15 naar binnen. Er is geen eindtijd, blijf zolang als jullie willen.

Stadspaleis het Princessehof
Voorouder van onze koning Maria Louise van Hessen-Kassel, prinses van Oranje Nassau, was in de 18de eeuw regentes in Leeuwarden. Het Princessehof is gevestigd in haar voormalige stadspaleis. Zij was zo populair bij de Friezen dat zij Marijke-Muoi werd genoemd, tante Marijke. Prinses Marijke ontvangt de kinderen op deze bijzondere dag.

Datum: Zaterdag 22 en zondag 23 augustus
Tijd: 11.00-17.00 uur