Pake & Beppe 2024 | Volop vermaak bij Museum Joure

20 februari 2024 t/m 23 februari 2024

Help Pake En Beppe De Vakantie Door beleef je in Museum Joure! Van dinsdag 20 t/m vrijdag 23 februari 2024 hebben kinderen gratis toegang ‘op vertoon van’ hun pake (opa), beppe (oma) of een andere volwassene. Er zijn leuke activiteiten: Doe als een echte drukker en designer, of ga lekker je gang met een ‘Oan it wurk-kistje’. Superleuk!

Dinsdag t/m vrijdag

Druk, schrijf en versier je eigen wenskaart
Grafisch ontwerp speelt een belangrijke rol in het museum. Zo is momenteel de expositie ‘De meester van de pauw’ te zien. Hier worden 19e-eeuwse wensbrieven getoond, geschreven door Jouster scholieren. De wensbrieven zijn prachtig versierd en delen een specifiek kenmerk: een tekening van een pauw. Ook in de oude drukkerij staat grafisch ontwerp centraal. Hier vind je prachtige drukletters, mooie persen en andere machines.

Tijdens de Pake-en-beppeweek laten de kinderen zich inspireren door de wensbrieven en oude drukkerij. Daarna gaan ze in het Maaklokaal experimenteren met een kroontjespen en inkt, kalligrafiestiften, kleurpotloden en carbonpapier. Uiteindelijk maken de kinderen een wenskaart, die ze naar een persoon naar keuze kunnen sturen.

Dinsdag t/m zondag

Oan it wurk-kistje
Voor kinderen die wat anders willen doen, staat een ‘Oan it wurk-kistje’ klaar, geschikt voor alle leeftijden. De leuke doe-activiteiten leiden je al makende door het museum. Zo stel je je eigen theesmaak samen, maak je deze tot een echt theezakje en krijg je in het museumcafé heet water om je thee te proeven. Ook ga je koffie malen en kun je je naam in metaal ponsen.

Meer informatie en tickets >