Pake & Beppe 2024 | Knutselen met vilt in Museum Martena

20 februari 2024 t/m 22 februari 2024

Deze voorjaarsvakantie is er weer een kinderactiviteit rondom het fenomeen Help Pake en Beppe De Vakantie Door. In Museum Martena kunnen kinderen hun eigen vilttekening maken. En pake en beppe mogen natuurlijk meehelpen!

In de voorjaarsvakantie op dinsdag 20, woensdag 21 en donderdag 22 februari kun je lekker los gaan met gekleurd vilt. De achtergrond is zwart, zodat de kleuren er echt vanaf spatten! Van zwart naar kleur, oftewel, van het donkere winterseizoen naar het lichte voorjaar. En daar hoort een mooie vilten broche natuurlijk bij. Maak een vilttekening en hecht die aan je tas of draag ‘m op je jas!

Deze activiteit is helemaal niet moeilijk. Je pake en beppe hebben het snel in de gaten. Met naald en draad, lijm en garen ga je knippen, knopen, prikken, proppen en uitrafelen. Een schilderij zonder verf, op en top van jezelf!

De activiteit is op 20, 21 en 22 februari te volgen van 14:00 uur tot 16:00 uur in Museum Martena in Franeker. Kinderen en Pakes en Beppes kunnen worden opgegeven door te mailen naar info@museummartena.nl of het museum te bellen op 0517-392192. Kinderen hebben gratis toegang op vertoon van een betalende volwassene.