Opening en Pasen bij De Sûkerei

31 maart 2018 t/m 02 april 2018 Openluchtmuseum De Sûkerei

Op zaterdag 31 maart worden de deuren weer geopend voor een nieuw seizoen bij openluchtmuseum De Sûkerei in Damwâld. Iedereen is van harte welkom om weer even terug te gaan in de tijd!
Op zaterdag is de prijsuitreiking van de Pake & Beppe dagen van februari. Er zijn drie kinderen uitgeloot met de juiste oplossing van de fotopuzzeltocht, en zij krijgen dan een mooie prijs uitgereikt.
Op Paaszondag 1 april is het museum gewoon geopend.
Op Paasmaandag 2 april kunnen kinderen paasletters opzoeken, die samen een zin vormen. Als ze de oplossing goed hebben, krijgen ze paaseieren. Ouders en bezoekers kunnen een rondleiding maken door het openluchtmuseum.
In de cichoreidrogerij (ontvangst- en expositieruimte) wordt het verhaal vertelt van de cichorei verwerking. Vroeger was het een surrogaat voor koffie. Tegenwoordig wordt cichorei ondermeer verwerkt als inuline (glucosevervanger) in allerlei suikervrije producten. Tevens kunt u op het museumterrein de drie wâldhúskes en de nieuwe poldermolen De Mearmin bezichtigen.
Dit jaar is extra feestelijk; het museum bestaat 10 jaar.
Ervaar de sfeer van toen, u bent van harte welkom van 13.00 tot 17.00 uur!
Openluchtmuseum De Sûkerei, Trekwei 8a te Damwâld. Meer informatie op www.desukerei.nl.