Op (be)zoek bij de Van Eysinga’s… in het donker!

25 oktober 2019 Huis Van Eysinga

Kom jij op bezoek bij de familie van Eysinga tijdens de Coole Kidsnacht? Ga op speurtocht in het adellijk huis van één van de rijkste families uit de 18e eeuw in Friesland.

Avondopenstelling: Speuren in het donker
Schelto van Eysinga heeft iets verstopt in huis. Maar hij weet niet meer precies waar. Help je mee zoeken achter de geheime luiken en deuren? Speel daarna een spel in de grote zaal of pas de pruik van vader. Vergeet vooral niet je zaklamp mee te nemen!

’s Avonds naar het Museum
Tijdens de Coole Kidsnacht hebben kinderen tot 12 jaar gratis entree in Huis van Eysinga. Jongeren betalen €5 en volwassenen €8. Huis van Eysinga is op 25 oktober geopend van 19.00 tot 21.00 uur.

Waar je je thuis voelt
Museumhuis van Eysinga is eind 2018 opengegaan voor publiek. In dit Museumhuis worden bezoekers uitgenodigd om zich thuis te voelen. Je mag gaan zitten op de stoelen en in de laden van de kast kijken. Hier vind je geen bordjes met ‘niet aanraken’ of strenge suppoosten. Wél beleef je er hoe het eraan toeging in het huishouden van een aanzienlijke familie in de 18e eeuw.