Onvergetelijk Museum Hert fan Fryslân Rondleiding

03 september 2019 Museum Hert fan Fryslân

Onvergetelijk Museumbezoek Grou

Voor mensen met dementie en hun dierbaren heeft Museum Hert fan Fryslân in Grou het ‘Onvergetelijk’-programma ontwikkeld. Zij sluit hier mee aan bij het landelijke project ‘Onvergetelijk Museumbezoek’. Tijdens Onvergetelijk-rondleidingen bekijken maximaal 6 deelnemers een klein aantal objecten in het museum, waarover ze met elkaar in gesprek gaan. Kennis over de getoonde objecten is geen vereiste: tijdens Onvergetelijk staan het genieten van cultuurhistorie en de persoonlijke beleving centraal. Door het delen van verhalen, herinneringen, associaties en ideeën, brengen de deelnemers de museumobjecten samen tot leven. Iedere eerste dinsdagochtend van de maand kan men samen genieten van deze speciale rondleiding. De eerstvolgende bijeenkomst is op dinsdagmorgen 3 september. Daarna op 1/10, 5/11 en 3/12. Na opgave vooraf kan men deelnemen.

Informatie over het project en aanmelden kan door te bellen met Janneke Wegman 06 15902895 of Gieneke Verhoeven 06 49827841