Nieuwe avonturen van Jan Klaassen

01 maart 2018 De Schierstins

Jan Klaassen en Katrijn, zelfgemaakte poppen door Gitta Ligthart

Midden in de krokusvakantie brengt Poppentheater Anansi een mooi kinderprogramma in De Schierstins te Feanwalden. Op donderdag 1 maart om 14.00 uur staat de klassieke voorstelling ‘Jan Klaassen’ op het programma. Een specialiteit van de ervaren speelster Gitta Lichthart.

De voorstelling is voor kinderen vanaf 4 jaar; ouders of pakes en beppes zijn ook welkom. Gezien de verwachte belangstelling is reserveren aan te bevelen: info@schierstins.nl of tel. 0511-472937. Bij een grote toeloop is er eventueel ook een voorstelling om 15.30 uur.

Gitte Lichthart van Poppentheater Anansi wil naast haar andere poppentheater voorstellingen toch ook graag de traditionele Jan Klaassen en Katrijn poppenkast voort laten bestaan. Het zou jammer zijn zo’n lange traditie te laten verdwijnen. Het hoort bij ons culturele erfgoed.

Sinds 4 jaar is er in Amsterdam de Jan Klaassen Acedemie en zij was één  van het eerste uur. Met een spelerscollectief van de Stichting Poppenkast op de Dam is de traditie weer in 2012 gestart in Amsterdam met o.a. een voorstelling van Poppentheater Anansi.

In De Schierstins speelt Anansi enkele Jan Klaassen-stukken. Naast Jan Klaassen en Katrijn zullen ook andere figuren van de partij zijn. De Jan Klaassen poppenkast was vroeger niet specifiek voor kinderen bedoeld, maar meer voor volwassenen.

Verder is tijdens de week Help pake en beppe de vakantie door de entree gratis voor alle kinderen en daarbij is er een speurtocht, heel geschikt voor jonge kinderen en hun pakes en beppes: Mark en Ant.