Museumweek 2016: exclusieve rondleiding door O.C. Hooymeijer

23 april 2016 t/m 24 april 2016 Natuurmuseum Fryslân

De Museumweek bij het Natuurmuseum Fryslân in het teken van ‘De Wondere Vogelwereld van O.C. Hooymeijer’.

Arrangement ‘Rondgang met O.C. Hooymeijer’

Een rondgang door O.C. Hooymeijer langs zijn Wondere Vogelwereld is een hele belevenis. Tijdens dit speciale Museumweek Arrangement gaan bezoekers mee ‘het Hooymeijerse veld in’. Niemand minder dan de kunstenaar zelf neemt u mee op een vogelsafari langs Chinese Rotsjari’s, Colombiaanse zwartkopwenskiki’s en Indische Roodpuntmerapi’s. Ondertussen vertelt hij op geheel eigen wijze over de bijzonderheden van deze vogels: waarom heeft het nest van de Timmermansvogel bijvoorbeeld een overkapping? Hoe komt de Duitse reiger aan zijn naam? En waarom verwerkt de Kleine Amerikaanse Prairiekraak aardnoten in zijn nest? Na deze rondleiding zul je voor altijd anders tegen een pot pindakaas aan kijken!

Inhoud arrangement:
– ontvangst met koffie/thee en iets erbij
– op vogelsafari met O.C. Hooymeijer
– museumbezoek

Kosten all-in :
volwassene € 15,- (MK volwassene € 8,-)
kind 4-15 jaar: € 12,50 (MK kind € 7,50)

Tijden:
zaterdag 23 april: 14.00-16.00 uur