Modelspoormuseum Sneek in witte Kerstsfeer

24 december 2022 t/m 08 januari 2022

Vanaf 24 december t/m 8 januari is het Modelspoor Museum in Sneek weer in kerstsfeer en omgetoverd tot “Lichtjesmuseum van het Noorden”. En alsof dat niet genoeg is, branden er talloze lichtjes op de bergbanen, modelbanen en diorama’s. In het museum rijden verschillende originele kersttreinen rond. Het hele jaar staan ze in het depot om alleen in de dagen rond Kerst hun rondjes in het museum te draaien. Mooier kan een Kerst niet zijn. Nu allemaal te zien en te bewegen in het Modelspoor Museum in het station van Sneek. Daarnaast is ook de Elfstedenbaan van 2022 en een winterbaan uit 2021 van De Grote Kleine Treinen Competitie opgesteld. En Team Groen is ook aanwezig.

“Tijdens de schoolvakanties komen er altijd veel kinderen en hun ouders of grootouders” aldus Jan Willem van Beek, museum directeur. En wat is er dan leuker om in deze winterse tijd de kinderen het kerstgevoel mee te geven? Zo zijn er allemaal extra activiteiten. Maak met ijsstokjes leuke kerstversieringen. Of kom je eigen kerstbal versieren, zet je naam er op en geef hem een mooi plaatsje in onze grote kerstboom. Kortom, er is genoeg te beleven in het Modelspoor Museum.

De kerstvakantie is van 24 december t/m 8 januari 2023.