Modelspoor Museum Sneek in kerstsfeer met extra activiteiten

24 december 2022 t/m 08 januari 2023 Het Nationaal Modelspoor Museum

Vanaf 24 december t/m 8 januari is het Modelspoor Museum in Sneek weer in kerstsfeer en omgetoverd tot “Lichtjesmuseum van het Noorden”. En alsof dat niet genoeg is, branden er talloze lichtjes op de bergbanen, modelbanen en diorama’s. In het museum rijden verschillende originele kersttreinen rond. Het hele jaar staan ze in het depot om alleen in de dagen rond Kerst hun rondjes in het museum te draaien. Mooier kan een Kerst niet zijn. Nu allemaal te zien en te bewegen in het Modelspoor Museum in het station van Sneek. Daarnaast zijn er drie banen te bewonderen van De Grote Kleine Treinen Competitie; de Winter Elfstedenbaan, de baan reizen door Europa en de winnende baan van team blauw.

“Tijdens de schoolvakanties komen er altijd veel kinderen en hun ouders of grootouders” aldus Jan Willem van Beek, museum directeur.
En wat is er dan leuker om in deze winterse tijd de kinderen het kerstgevoel mee te geven? Zo zijn er allemaal extra activiteiten.

Op woensdag 28 december vanaf 14.00 uur is er live muziek van Zangroep Avanti. Ze zingen een selectie van bekende kerstliederen.
Op 4 en 6 januari speelt smorgens accordeonist Gerke Venema vanaf 11 uur.
En voor de kinderen is er nog meer. Schminken op 4 en 6 januari van 14.00-16.00 uur. En natuurlijk zijn er volop speel en bouw activiteiten.
Of kom je eigen kerstbal versieren, zet je naam er op en geef hem een mooi plaatsje in onze extra grote kerstboom. In het weekend van 7 en 8 januari kunnen alle kinderen hun versierde kerstbal gratis komen ophalen.

Kortom, er is genoeg te beleven in het Modelspoor Museum, besluit Jan Willem van Beek.

In de kerstvakantie van 24 december t/m 8 januari  is het museum elke dag geopend op maandag en zondag van 13.00-17.00 uur en op alle andere dagen van 10.30 tot 17.00 uur. Tweede Kerstdag is het museum open van 13.00-17.00 uur. Het museum is wel gesloten op 31 december en op 1 januari. Het museum zit in het station van Sneek en is bereikbaar met de auto, bus en trein. Alle informatie over de activiteiten, de openingstijden en toegangsprijzen zijn ook te vinden op www.modelspoormuseum.nl.