Meivakantie rond thema ‘Schoon Water’

30 april 2022 t/m 06 mei 2022 Natuurmuseum Fryslân

Het Natuurmuseum Fryslân te Leeuwarden organiseert in de meivakantie, in samenwerking met Wetterskip Fryslân, verschillende spetterende activiteiten rond het thema ‘Schoon Water’. Aan de hand van allerlei proefjes leren ze duurzaam omgaan met water.

Wat gebeurt er met dingen die ik door de wc spoel? Wat hoort er wel en wat juist niet in de wc? Wat is de beste manier om water te zuiveren? Op deze en nog een hele hoop andere vragen kunnen de kinderen antwoord krijgen in de meivakantie. In het atrium gaan ze allerlei proefjes en andere activiteiten doen om er achter te komen hoe schoon het water in hun eigen omgeving is en hoe ze dat zo kunnen houden. Ook is er een aantal keer per dag een demonstratie waarbij kinderen ontdekken welke weg een doorgespoelde drol aflegt. En wat gebeurt er als je dingen door de wc spoelt die daar niet horen?

Voor deze week hebben het Natuurmuseum en Wetterskip Fryslân de handen ineen geslagen. Het waterschap zet zich in voor veilig, voldoende en schoon water in heel Fryslân en het Groninger Westerkwartier. Wetterskip Fryslân is dan ook partner van de OnderWaterSafari, de educatieve attractie in het Natuurmuseum waarbij bezoekers een tocht maken door de onderwaterwereld van Nederland.