Magische kerst in Museum Heerenveen

08 december 2022 t/m 01 januari 2023

Kerstliefhebbers kunnen dit jaar wederom hun hart ophalen in Museum Heerenveen. Het statige herenhuis en de aangrenzende oude school zijn voor de gelegenheid omgetoverd tot een extra sfeervol museum. In diverse zalen staan rijk versierde kerstbomen en kerstversiering. De tafels in de sfeerkamers zijn gedekt met het mooiste servies en winterse lekkernijen. Zelfs op (de maquette van) lustoord Oranjewoud heeft het gesneeuwd en er staat een kerstboom op het terrein. De sfeerverlichting, groenguirlandes en kransen langs de schouwen, stoven met theeketeltjes brengen u terug naar de kersttijd van weleer. Te zien van 8 december tot 1 januari 2023.

Kinderactiviteiten in de kerstvakantie

In de kerstvakantie zijn er elke dag activiteiten. Daar hoort natuurlijk een kopje warme chocolademelk bij. De activiteiten inclusief warme chocolademelk zijn gratis bij een geldig museumentree.