Lezing Marleen Onclin: Spel met verf

24 maart 2022 Tresoar

Op donderdag 24 maart houdt Marleen Onclin in het kader van de tentoonstelling Kor Onclin een lezing, met als titel ‘Spel met verf.’

In haar lezing zal zij dieper ingaan op het schilderkunstig oeuvre van Kor Onclin en hoe hij als mens in het leven stond. ‘Verwondering’ was daarin zijn grote leitmotiv, over alles wat de wereld, de mens, de natuur en het dagelijks leven te bieden heeft. Plotseling word je verrast, je beleeft iets moois of leuks, je krijgt nieuwe inzichten; het speelse in de mens wordt aangeraakt. Zoals filosofen zeggen: “Verwondering is het begin van alle wijs-worden”.
Programma:

Vanaf 19.30 uur binnenkomst en mogelijkheid om alvast de expositie te bekijken.
20.00 – 20.45 uur: Lezing, beantwoorden van publieksvragen en interactie met publiek.
Ca. 20.50 – 21.30 uur: Bezichtiging expositie. Marleen Onclin is aanwezig voor vragen en uitleg.
Graag opgave vooraf via Eventbrite.