Lezing ‘Het leven in de gevangenis’

06 april 2017 Heerenveen Museum

In het kader van de Nationale Museumweek heeft Museum Heerenveen in de eerste week van april diverse activiteiten en acties georganiseerd.

Donderdag 6 april geeft oud-cipier Willem Helfrich om 10:00 uur een lezing over het leven in de gevangenis. U heeft zich vast wel eens afgevraagd: hoe is het leven in de gevangenis nou echt? Willem Helfrich heeft jarenlang gewerkt als gevangenisbewaarder tussen verschillende soorten misdadigers. Wat gebeurt er precies met iemand die opgesloten gaat worden? Wat zijn de taken van een penitentiair inrichtingswerker en wat betekent het als je gevisiteerd wordt? En dat van de achterblijvers, wat zijn de consequenties voor de vrouw (of man) maar vooral voor de kinderen van gevangenen? Hoe kijkt de gemeenschap naar hen? Uiteraard krijgt iedereen de kans om vragen te stellen. Na de lezing kunt u de tentoonstelling ‘Gevangen achter Crackstate’ bezoeken. De lezing vindt plaats in het Kunstcafé van ons museum op 6 april van 10.00 – 12.00 uur. De entreeprijs (inclusief entree tentoonstelling) voor deze bijzondere lezing is voor Vrienden van het museum € 5,00 en voor niet vrienden € 7,50. Aanmelden is niet nodig.