lezing: het kind als kostbaar juweel

09 maart 2019 Fries Museum

Maak van je museumbezoek een dagje uit en loop mee met de rondleiding, volg een verdiepende lezing of doe mee aan een van de creatieve workshops. Alle activiteiten zijn goed te combineren met een bezoek aan Rembrandt & Saskia: Liefde in de Gouden Eeuw.

lezing rembrandt & saskia: liefde in de gouden eeuw
Wil je meer weten over de tentoonstelling Rembrandt & Saskia: Liefde in de Gouden Eeuw? Kom dan naar een van de verdiepende lezingen in het museum. Theresa Rösner was als assistent-conservator nauw betrokken bij de totstandkoming van de tentoonstelling.

Kinderen zijn de kroon op het 17de-eeuwse huwelijk. Ze werden gezien als het belangrijkste familiekapitaal want via hen werd alles doorgegeven: de familienaam, status, bezittingen en privileges. Een gehoorzaam en beleefd kind was de trots van welgestelde burgers in de 17de eeuw. Aan de hand van de mooiste kinderportretten uit de tentoonstelling vertelt Rösner meer over de opvoeding van 17de-eeuwse kinderen en waarom kinderen zo veelvuldig werden geportretteerd.

Datum: 9 maart
Tijd: 13.30-14.30
Kosten: 5 euro excl. museumbezoek
Aanmelden: vooraf via onze ticketpagina