Lezing “Chemie op het eerste gezicht” door Irma van Steijn

02 maart 2017 Tresoar

Lezing “Chemie op het eerste gezicht”

In het kader van de tentoonstelling Sexy Ceramics in Keramiekmuseum Princessehof, tot en met 9 juli 2017 nog te bekijken in het gelijknamige museum, wordt een tweetal lezingen georganiseerd. Eentje daarvan vindt plaats in samenwerking met en bij Tresoar. De lezing wordt gegeven door Irma van Steijn, GZ-psycholoog & seksuoloog.

Chemie op het eerste gezicht

Wij mensen verschillen in smaken en voorkeuren, wat voor de een sexy is, is voor de ander echt niet opwindend. Echter, sommige mensen hebben het van nature, wij vinden ze bijna allemaal direct aantrekkelijk.  Als we iemand aantrekkelijk vinden, dan dichten we die gene ook vanzelf allerlei eigenschappen toe, vaak zonder dat te toetsen. We nemen het zomaar aan en we zijn het ons niet eens bewust. Wat hebben deze mensen dan precies waardoor ze door de meesten van ons als aantrekkelijk gezien worden? Doen zij anders, kijken ze anders, kleden zij zich anders of stonden ze gewoon vooraan toen de ideale maten werden uitgedeeld? Bestaat er zoiets als universeel ideale maten en waar ligt dan het onderscheidt tussen aantrekkelijk en seksueel opwindend? De lezing geeft een kijkje in het brein en in de manier waarop wij mensen kijken en interpreteren. Uiterst handig om iets te leren over hetgeen je al die tijd onbewust al wist.

Opgave per email bij info@tresoar.nl of telefonisch 058-7890740 of 7890792

Meer informatie over de tentoonstelling en de andere lezing is te vinden op de website van het Princessehof.