Kerstvakantie: Maskermeiden in het Princessehof

22 december 2020 t/m 31 december 2020 Princessehof

Gek op verkleden, kunstenaar in de dop of een rijke fantasie? Kom tijdens de kerstvakantie naar het Princessehof! Voor kinderen is het bezoek extra leuk met workshops iedere dinsdag t/m donderdag.

Kinderen maken maskers van fantasie wezens met menselijke en dierlijke eigenschappen, geïnspireerd op de tentoonstelling Human After All. Onder deskundige begeleiding van knutseljuf Sarah, één van de Maskermeiden, werken kinderen met alledaagse materialen aan hun zelfverzonnen alter ego. Wordt het een fantasie wezen? Of een mens met de neus van een goudvis? Na afloop van de workshop neemt ieder kind een eigen museumstuk naar huis: een poes met een hondenkop of een vis met een paardenstaart.

Knutseljuf Sarah
Sarah van der Meere leidt de workshop. In het koude Noorwegen trotseerde zij door barre kou en  sneeuw de minor Acting with Masks aan de Oslo Metropolitan University.

Meedoen? Kom in de kerstvakantie naar het Princessehof. Het atelier in het museum staat van 12.00 en 14.00 uur open voor kinderen. Van tevoren opgeven hoeft niet. De workshop is gratis op vertoon van een ouder met een geldig entree bewijs.

Data: Dinsdag 22 t/m donderdag 24 december en dinsdag 29 t/m donderdag 31 december
Tijd: 12.00 – 14.00 uur
Locatie: Atelier in het Princessehof
Prijs: Gratis voor kinderen, op vertoon van een volwassene met entree