Kerstvakantie in het Fries Museum

27 december 2017 t/m 05 januari 2018 Fries Museum

Zin in een creatief uitje in de kerstvakantie? Maak een Mata Hari stop-motionfilmpje of knutsel je eigen nachtlampje voor de donkere dagen. Elke dag zijn er twee workshops.

Mata Hari in het theater – 13.00 uur
In deze workshop breng je Mata Hari weer tot leven in het theater! Je maakt namelijk een stop-motionfilmpje met een iPad. In duo’s kies je een achtergrond en laat je de figuren bewegen zodat er een toneelvoorstelling of dans ontstaat. Daarna kun je ook nog geluid inspreken, zodat het nog leuker wordt!
Duur: 60 minuten. Leeftijd: vanaf 6 jaar.

Pijlsnelle lichtjes – 14.30 uur
Knutsel je eigen nachtlampje van gerecyclede materialen! Eerst kijk je samen met een museumdocent in de tentoonstelling Rijk van Rotzooi. Dan ga je naar het atelier en mag je zelf aan de slag. Met lege doosjes en flessendopjes bouw je een raceauto. Je kunt hem zo mooi maken als je zelf wilt! Een Led theelichtje in de achterkant zorgt ervoor dat hij ook nog licht geeft in het donker.
Duur: 60 minuten. Leeftijd: vanaf 5 jaar.

Vol=Vol, dus kom op tijd!