Kerst in het Fries Museum

01 december 2021 t/m 01 januari 2022

Voor een écht kerstgevoel ga je deze december naar het Fries Museum! Met een metershoge kerstboom in de museumhal, creatieve knutselactiviteiten voor kinderen en een speciale avondopenstelling is er van alles te doen voor de hele familie. Entree voor jongeren t/m 17 jaar is altijd gratis. Vergeet niet een bezoekje te brengen aan de spectaculaire portretten in Icons, die zijn nog maar t/m 9 januari 2022 te zien. Tip: neem het gratis schetsboekje wat aan het begin van de expo ligt mee en ontdek je innerlijke kunstenaar.

Kerstboom
Eindelijk weer: een kerstboom in het Fries Museum! Zonder een echte boom geen kerstgevoel, daarom kan je vanaf midden december de metershoge, rijkversierde dennenboom bewonderen in onze hal.

Gratis kinderactiviteiten
Op de doordeweekse dagen in de kerstvakantie zijn er leuke, creatieve workshops voor kinderen. Ze kunnen elke middag van 12.00 tot 15.00 uur een eigen superheld maken in de museumhal, geïnspireerd op de tentoonstelling van de Russische Taus Makhacheva!

Vrienden
Vrienden maken het Fries Museum mogelijk. Geef dit jaar een kerstcadeau aan jezelf door Vriend te worden! Als dank krijgen nieuwe Vrienden direct een van de cadeaus die onder de kerstboom liggen. Vriend ben je al voor slechts €5,- per maand, daarvoor krijg je meer inspiratie, meer evenementen en meer kunst. Meer weten over de vele extra’s? Kijk op www.friesmuseum.nl/Vrienden

Reserveren en meer informatie: www.friesmuseum.nl

Natuurlijk is het voor ons allemaal spannend of er weer een lockdown aankomt. In het geval dat het museum moet sluiten, moeten we helaas de activiteiten ook afblazen. Maar ook in dat geval zullen we, net als de vorige lockdown, ons best doen om je via onze online kanalen te voorzien van inspiratie en leuke doe-tips voor de hele familie! Volg ons ons Facebook of Instagram en hou de website in de gaten: www.friesmuseum.nl