Indrukwekkende verhalen in Obe tijdens de Verhalenavond

18 november 2022 Tresoar

Verhalenavond gaat over het vertellen van persoonlijke verhalen. Dit keer is het thema ‘De Ommekear’! Een moment, waarop het leven een grote wending nam: De Ommekeer.

Op 18 november zijn overal Fryslân verhalen te horen. In kerken, bibliotheken, musea, huiskamers, kelders én in Obe.

In Obe vertelt Gerda van der Wijk over het leven van journaliste, schrijfster en verzetskoerierster Tiny Mulder. Theo Huitenga vertelt over de vijfjarige Fernand Baumal. Fernand Baumal vluchtte tijdens de Eerste Wereldoorlog vanuit België naar Nederland en kwam uiteindelijk in Franeker terecht bij het katholieke gezin van Meindert Huitenga, Sjoukje Walta en hun zoon Jan. Verteller Theo Huitenga is het kleinkind van Meindert Huitenga die Fernand Baumal opvang bood.

Je bent op 18 november tussen 19.00 en 22.00 uur welkom in Obe, Heer Ivostraatje 1 in Leeuwarden.

Om 19.00 uur, 19.30 uur, 20.00 uur, 20.30 uur, 21.00 uur en 21.30 uur worden de verhalen verteld over de twee personen die op dit moment ook in de tentoonstelling Ongehoord! in Obe te zien zijn.