Herfstvakantie: Portretshoot in 17e eeuwse stijl

13 oktober 2020 t/m 16 oktober 2020 Princessehof

Tijdens de herfstvakantie is het Princessehof extra leuk voor kinderen! Van dinsdag 13 t/m vrijdag 16 oktober zijn er dagelijks creatieve, gratis workshops in het Leeuwarder stadspaleis. Kinderen knutselen met oude gordijnen, karton en andere materialen een eigen 17de-eeuws kostuum. Kunstenaars Vida en Amir, oprichters van VidAmir, maken van de kinderen in kostuum een portretfoto. Het resultaat, een prachtige Rembrandt-achtige portretfoto, sturen we op via de mail.

Escherkelder
Museumentree is gratis voor kinderen t/m 17 jaar. Vergeet niet een kijkje te nemen in de Escherkelder. De Escheriaanse muur-en plafondschildering van Leon Keer is duizelingwekkend leuk voor kinderen.

De workshop is elke dag van dinsdag 13 t/m vrijdag 16 oktober doorlopend van 13.00 tot 15.00 uur. Aanmelden voor de workshop is niet mogelijk. Kom gerust binnenlopen. Als de workshop net vol is, loop een rondje door het museum of neem een kijkje in de cadeauwinkel en ontspan in de museumtuin.

Data:  Dinsdag 13 t/m vrijdag 16 oktober 2020
Tijd: 13.00-15.00 uur