Dubbelexpositie ’t Noordelijke Landschap’ Groningen ontmoet Friesland

18 mei 2019 t/m 23 juni 2019 Tresoar

Dubbelexpositie van veertien Friese en Groningse landschapsschilders in de expositieruimte van Tresoar in Leeuwarden en in Galerie Forma Aktua in Groningen. In deze expositie is de top van de hedendaagse generatie landschapsschilders uit het noorden van Nederland vertegenwoordigd. Zeven Friese en zeven Groningse schilders bieden allemaal een volstrekt verschillende kijk op het Friese en Groningse land, de Wadden, de wolken, de vlaktes, de meren, de stilte en de dynamiek.

De exposerende kunstenaars zijn: Brunet Riegstra, Dinie Boogaart, Dirk Beintema, Geert Schreuder, Gerald Schuil, Gerrit Wijngaarden, Gertjan Scholte-Albers, Gert-Jan Veenstra, Huib van der Stelt, Irma Kamp, Marten van Holten, René Tweehuysen, Sip Hofstede, Ton Stoltenkamp.