Dollersdei in museum De Sûkerei

29 oktober 2016 Openluchtmuseum De Sûkerei

Op zaterdag 29 oktober organiseert openluchtmuseum De Sûkerei de “Dollersdei”. Hierbij demonstraties van de cichoreiwortel oogst: dollen, wassen, hakken en branden. Bezoekers kunnen hier zelf aan deel nemen. Daarnaast is er een inweckster, een wijnmaker en geeft de AFRON een presentatie over oud landbouw materiaal.

Natuurlijk zijn de cichoreidrogerij, de drie wâldhúskes en de nieuwe poldermolen op deze dag te bezichtigen met uitleg van de mooi verklede vrijwilligers.

Naast heerlijke snert kunt u ook het eigen ‘Sûkereike’ (cichorei koekje) en de bijzondere cichorei-koffie kopen en uitproberen. Aan natuurproducten met cichorei wordt een heilzame werking toegeschreven.

U bent van harte welkom van 13.00 tot 17.00 uur op deze bijzondere dag.
Kinderen t/m 5 jaar gratis, 6 t/m 12 jaar 2,50 en volwassenen 5,- .
Openluchtmuseum De Sûkerei, Trekwei 8a te Damwâld. Meer informatie op www.desukerei.nl