De Wereld van Dwartje: schilderijen en tekeningen van Eduard F.R. Frieser

17 september 2016 t/m 23 oktober 2016 Museum Hert fan Fryslân

Een sprankelende wisselexpositie van de Grouster kunstenaar Eduard F.R. Frieser van 17 september t/m 23 oktober in museum ‘Hert fan Fryslân’ in Grou. In zijn werk spelen naast vaak heldere kleuren ook vorm, licht en compositie een belangrijke rol. Hij schildert en tekent o.a. landschappen en portretten en met name ook veel fantasiefiguren, zoals de kleurige ballonbospop, vaak in een sprookjesachtige omgeving: de magisch-realistische ‘Wereld van Dwartje’.

Ook zijn er enkele van zijn landschappen te zien, geïnspireerd op Midden-Friesland.
Deze leggen een verbinding met het boek dat hij onlangs uitbracht ‘De Natte en de Droge Wereld’. Daarin trekt de hoofdpersoon na een gefingeerde oorlog vanuit de veilige kuststrook erop uit om Midden-Friesland opnieuw in kaart te brengen en te onderzoeken of daar nog mensen wonen. Op zaterdag 8 oktober is Eduard Frieser vanaf 3 uur in het museum aanwezig om het boek te presenteren en te signeren.

Het museum is woensdag t/m zondag geopend.

Een van de fraaie Ballonpoppen van Eduard F.R. Frieser