Nationale Museumweek in Museum Hindeloopen

08 april 2017 t/m 09 april 2017 Museum Hindeloopen

Nationale Museumweek in Museum Hindeloopen

Van 3 t/m 9 april 2017 organiseren deelnemende musea een week lang speciale activiteiten, tijdens de Nationale Museumweek. Het thema is: Ons echte goud.

Dit jaar concentreert het museum zich op het weekend van 8 en 9 april. Tijdens deze twee dagen is de toegang in het museum gratis.

Op zaterdag 8 april vanaf 13.00 uur is Arnold Eekma uit Hindeloopen in het museum aan het schilderen. Arnold Eekma staat bekend om zijn Hindelooper stadsgezichten op doek en zal zijn werk die dag tentoonstellen.

Op zondag 9 april vanaf 13.00 uur hebben wij De Jonge Vissers Onder Zeil uitgenodigd om een demonstratie te geven van o.a. touw knopen, zeil naaien en netten boeten in en om het museum. De Jonge Vissers Onder Zeil is een enthousiaste groep jongeren die hart hebben voor het oude ambacht van visser, zij zijn een onderdeel van Stichting de Staverse Jol.

Graag attenderen wij u erop dat het museum vanaf 1 april op zaterdag vanaf 11.00 uur geopend is.