Dag van de Natuur in museum De Sûkerei

17 september 2016 Openluchtmuseum De Sûkerei

Op zaterdag 17 september organiseert museum De Sûkerei aan de Trekwei in Damwâld de “Dag van de Natuur”. Er komt ondermeer een visroker, er zijn kleine pluimdieren van Frisia, er is een zorgboerderij met natuurmaterialen, een mollenvanger laat zijn ambacht zien, muziek, enz.
Natuurlijk zijn de cichoreidrogerij, de 3 wâldhúskes en de nieuwe poldermolen op deze dag te bezichtigen met uitleg van de verklede vrijwilligers.

Tevens kunt u ons eigen ‘Sûkereike’ (cichorei koekje) en de bijzondere cichorei-koffie kopen en uitproberen. Aan natuurproducten met cichorei wordt een heilzame werking toegeschreven.

Entree voor volwassenen 5,- en kinderen 2,50. U bent van harte welkom van 13.00 tot 17.00 uur op deze speciale themadag. Openluchtmuseum De Sûkerei, Trekwei 8a te Damwâld. Meer informatie op www.desukerei.nl