Boot is back! Kunstfotografie van Jenny Boot

05 september 2020 t/m 01 november 2020 Fries Scheepvaart Museum

Jenny Boot is terug in Sneek. En hoe! Voor het eerst exposeert de kunstfotografe haar werk solo in een museum. En waar kan dat beter als in haar geboortestad Sneek?

In het Fries Scheepvaart Museum zijn 15 bijzondere foto’s te zien, de meeste geïnspireerd op schilderijen van de oude meesters. Zo maakte ze bijvoorbeeld een eigentijdse versie van De aardappeleters van Vincent van Gogh, en een remake van Der Kuss van Gustav Klimt. Speciaal voor deze expositie maakte ze een paar werken naar aanleiding van wat ze in het Fries Scheepvaart Museum zoal zag.

Jenny Boot (1969) volgde een opleiding aan de fotoacademie, experimenteerde met schilderen en vond uiteindelijk de kunstvorm waarmee ze nu furore maakt: schilderachtige foto’s die door de vergelijkbare thematiek en lichtinval de sfeer van de werken van de Hollandse oude meesters ademen. Maar ze blijven eigentijds, en raken soms ook actuele vraagstukken. De kunstwerken van Boot hangen in verschillende galeries, zowel in Nederland als in het buitenland.

Wij raden u aan om op regenachtige dagen vooraf online een kaartje te reserveren. Boek uw ticket hier