Bezoek de bunker

25 februari 2017 Historisch Centrum Leeuwarden

De voormalige commandopost, beter bekend als de B.B.-bunker in Grou, opent zaterdag 25 februari opnieuw haar deuren voor het publiek.

Bezoekers kunnen dan onder leiding van een gids een kijkje nemen in deze bunker met een oppervlakte van zo’n 1100 m2. Tijdens de ‘koude oorlog’ was er een reële dreiging voor een nucleaire aanval. Vanuit de bunker kon men een groot aantal instanties aansturen om de bevolking te beschermen en te ondersteunen. Vrijwilligers hebben de laatste jaren de commandopost zo goed als mogelijk in originele staat terug gebracht. Sinds vorig 2016 heeft de bunker de officiële museumstatus. Activiteit mede ter gelegenheid van ‘Help Pake en Beppe de vakantie door’.

Plaats: Burstumerdyk 1, Grou. Aanvang: 13:30 uur. Einde: 16.30 uur. Organisatie: Museum Bescherming Bevolking i.s.m. HCL. Kinderen t/m 12 jaar gratis toegang. Anderen betalen de reguliere entreeprijs.

Kijk voor meer informatie op: www.museumbeschermingbevolking.nl.