9 t/m 15 april Museumweek

09 april 2018 t/m 15 april 2018 Natuurmuseum Fryslân

De Museumweek vindt dit jaar plaats van 9 t/m 15 april. Thema is: Ons Echte Goud. Het echte goud van de musea ligt opgeslagen in de depots. Ieder musea kiest daaruit een pronkstuk dat in deze periode extra onder de aandacht wordt gebracht.

In het Natuurmuseum staat in de Museumweek Het Grote Grutto Theater centraal. Het pronkstuk van het Natuurmuseum voor 2018 is dan ook de grutto, die de bezoekers van het gruttotheater welkom heet en vertelt wat ze kunnen verwachten. En dat is heel wat! Je moet klimmen en op de grond gaan liggen, naar de diepte beneden je kijken of juist naar boven turen met een verrekijker. Er is een donkere gang vol gevaren en er zijn spannende luikjes. De grutto zelf neemt je mee in zijn verhaal, maar de andere weidevogels laten ook van zich horen, die roddelen namelijk heel wat af!

Speciaal voor het weekend van 14 en 15 april is de entree € 1,- p.p.