“Once upon a time in the West”.

09 december 2017 t/m 31 januari 2018 Het Nationaal Modelspoor Museum

Beroemde westernfilm nagebouwd in Sneek

Oud drogist Bilthovenaar Jaap Teeuw heeft wat met de beroemde film “Once upon a time in the West”. Daarnaast bouwt hij al meer dan 25 jaar modelbanen. Het resultaat is een 3,5 meter brede baan met het thema van de film. Verbluffend echt en met details uit de film waar een trein rijdt. De baan is nu te zien in het modelspoormuseum in Sneek.

“Toen ik bezig was, wilde ik ook de muziek uit de film laten horen. Er zitten vier verborgen versterkertjes in het tafereel, die de muziek van Ennio Morricone laten horen. Te zien zijn drie scènes uit de film: de scène van de broer die wordt opgehangen met daarbij de harmonicaman; de beginscène van de terugkeer van de harmonicaman op het station met de houten bielzen en het vuurgevecht en tot slot de scène van de aanleg van de rails voor de farm van Mac Bain.

Van 9 december t/m 31 januari 2018. Voor de entree geldt een aparte toegangsprijs (toeslag).