Lezing: Speuren naar Romeinse sporen

02 mei 2018 Tresoar

Speuren naar Romeinse sporen

De Romeinen? Voor velen hebben die vooral te maken met de verzonnen verhalen van Asterix en Obelix. Sporen van de ‘echte’ Romeinen zijn lang niet altijd goed zichtbaar of bekend. Webarchivaris René Voorburg van de Koninklijke Bibliotheek zette met zijn websites vici.org en omnesviae.org Romeinse sporen letterlijk weer op de kaart. Met deze websites kun je in de voetsporen van de Romeinen treden, overblijfselen ontdekken en zelfs reizen als een Romein. In het kader van de landelijke Romeinenweek vertelt hij bij Tresoar over zijn eigen zoektocht naar het Romeinse verleden. Voormalig conservator Terpencultuur en Middeleeuwen bij het Fries Museum Evert Kramer vertelt meer over Romeinse sporen in Friesland. Als oud-conservator weet hij bij uitstek dat die ook in het Friese landschap nog volop te vinden zijn.

De lezing is gratis, wel graag even opgeven via info@tresoar.nl 058-7890740 / 058-7890792.

Deze activiteit bij Tresoar in het kader van de Romeineweek wordt samen met het Fries Museum georganiseerd.