Kruiden met een gouden randje

Start 12:00 uur Natuur

Geneeskrachtige planten met een gouden randje

Dit jaar is het thema van de Museumweek wederom: Ons Echte Goud. De Museumvereniging heeft ons gevraagd een exclusief arrangement te organiseren binnen dit thema. Vorig jaar stonden tien met uitsterven bedreigde geneeskrachtige planten, zogenaamde rode lijst soorten, in de hoofdrol in onze botanische tuinen. Speciaal voor de gasten in de Museumweek zetten wij deze planten voor één keer in een gouden lijst. Het zijn namelijk planten die bijzonder zijn en waar we zuinig op moeten zijn. Als botanische tuin is het behouden van biodiversiteit een belangrijke opdracht. U kunt via www.artifex.nl het volgende arrangement boeken:

12.00 uur        Brunch met onder andere vers brood, croissants, American pancakes, scones, quiche, eieren, soep, divers beleg, kruidensalades, gebakken, gestoomde en geroerde eitjes. De brunch is inclusief verse smoothies, kruidenthee en koffie. Alles is huisgemaakt en zoveel mogelijk biologisch bereid door onze chef-kok Daan Nagelkerke.

12.30 uur        Onze gids neemt u mee langs onze tien pronkstukken: bijzondere geneeskrachtige kruiden, die op de rode lijst van bedreigde plantensoorten staan.

13.30 uur        vrij toegang tot het IJstijdenmuseum en de zeventien thematuinen waaronder de grootste collectie.

Kinderen kunnen zich naar hartenlust vermaken in de grote speeltuin met veel zand en water. Onze grote Verkooptuin en bijzondere cadeauwinkel zijn ook zeer zeker een bezoek waard.

Tuincafe lunch211836842_10152980308471945_5758651540198638336_n