Poppenvoorstelling ‘Atuk de Kleine Eskimo’

19 februari 2019 De Schierstins

Poppentheater Anansi brengt een mooi kinderprogramma in De Schierstins te Feanwâlden: ‘Atuk, de jonge Eskimo’.

De voorstelling is voor kinderen vanaf 4 jaar; ouders of pakes en beppes zijn ook welkom.
Gezien de verwachte belangstelling is reserveren aan te bevelen: info@schierstins.nl of tel. 0511-472937.
Kosten: € 4,50 voor kinderen en € 3,00 voor pakes en beppes en ouders.

Bij ‘Atuk, de jonge Eskimo’ gaat het om een jongetje die graag met de grote mannen mee wil om te gaan jagen. Maar hij is nog te jong. Gelukkig heeft hij een hondje. Hij mag ook alvast leren om met pijl en boog om te gaan. En hoe kan een bloem zijn vriendje worden? De thema’s van deze tafelpoppenvoorstelling zijn ‘opgroeien’ en ‘doorzetten’.  Er is ook nog muziek bij, want naast poppenspeelster Gitta Lichthart komt ook Jan Ament mee, met verschillende, zelfgemaakte muziekinstrumenten, zoals een symbaal en melodieus slagwerk.

Poppentheater Anansi is het theaterbureau van Gitta Lichthart. Zij heeft reeds verschillende voorstellingen uitgevoerd in de Schierstins, waaronder ‘De Drie Biggetjes’ en Jan Klaassen. Ze geeft ook voorstellingen aan huis in haar woning en huistheater in Lippenhuizen. Www.poppentheateranansi.nl.

Daarnaast is er een gratis speurtocht van Mark & Ant. Hiermee kunnen kinderen kennis maken met alle ruimtes van de Schierstins door middel van leuke opdrachten.
Vanaf 8 jaar, en leuk om als gezin te doen. Samen met volwassenen kunnen ook kinderen vanaf 4 jaar deze speurtocht uitvoeren.