Ontdek Museumhuis van Eysinga en ontwerp je eigen pruik!

20 februari 2019 t/m 22 februari 2019 Huis Van Eysinga

Je Pake en Beppe kennen dit gebouw vast al: het staat er al heel lang! Maar zo mooi ingericht hebben ze het nog nooit gezien. Het Museumhuis Van Eysinga is net een paar maanden klaar en je kunt er zien hoe een rijke familie er vroeger woonde. Saai? Neeeeeee joh! Je hoeft hier niet met je handen op je rug te lopen of te fluisteren. Kijk jij wat er in de kastjes zit? Kun jij een silhouet knippen van het gezicht van je Pake en hoe staat die pruik jouw Beppe? Lukt het jou om ongezien van boven naar beneden te komen via de geheime gangen van de bedienden?  Kom langs en stap 1781 binnen!

Ontwerp je eigen pruik of knip een silhouet

In de 18e eeuw droegen mensen van adel een pruik. In huis van Eysinga hebben we een echte pruik van yakhaar. Durf jij hem op te zetten? Tijdens de voorjaarsvakantie kun je zelf een pruik maken van wc rolletjes. Hoe staat dat?

Ook kun je bij ons aan de slag met een schaar. Want wist je dat silhouetten knippen in de 18e eeuw heel erg hip was? Toen bestond er nog geen fotografie of film om mensen mee vast te leggen. In Huis van Eysinga knip jij je eigen silhouet samen met je pake of beppe. En natuurlijk neem je hem dan mee naar huis! Omdat we niks weggooien kun je deze week een silhouet maken van oud krantenpapier.