Glowing Nature in het Kazemattenmuseum

17 november 2017 t/m 21 januari 2018 Kazemattenmuseum Kornwerderzand

Het project Icoon Afsluitdijk van Studio Roosegaarde is vanaf 17 november 2017  te zien in Kazemattenmuseum. Glowing Nature is één van de drie onderdelen van het project Icoon Afsluitdijk van Studio Roosegaarde.
GLOWING NATURE is vanaf vrijdag 17 november tot 21 januari dagelijks van 18.00 tot 23.00 uur te zien in de zoeklichtkazemat (kazemat VII) van het Kazemattenmuseum.

Het project GLOWING NATURE toont de schoonheid van de natuur op de Afsluitdijk met een unieke ontmoeting tussen mens, biologie en technologie. De exclusieve tentoonstelling op de Afsluitdijk, geplaatst in één van de historische kazematten, is een interactieve en mysterieuze ervaring met lichtgevende algen, een van de oudste micro-organismen ter wereld. De algen zijn verwerkt in de vloer van de kazemat. Waar je loopt wordt het licht. Alleen wanneer je deze eencellige algen perfect onderhoudt en verzorgt, geven ze langdurig natuurlijk licht wanneer je ze aanraakt.

De twee andere onderdelen van Icoon Afsluitdijk zijn LICHTPOORT en WINDVOGEL. LICHTPOORT licht de heftorens van de sluizen bij Den Oever en Kornwerderzand uit wanneer ze worden beschenen door autolampen. Het licht wordt gereflecteerd door prisma’s. WINDVOGEL, een eerbetoon aan Wubbo Okkels, bestaat uit meerdere stroomopwekkende vliegers met lichtgevende lijnen. Kijk voor meer informatie over Icoon Afsluitdijk op deafsluitdijk.nl

De openingstijden van WINDVOGEL en GLOWING NATURE zijn afhankelijk van de onvoorspelbare natuur. Check voor vertrek daarom voor de zekerheid studioroosgaarde.net
Per avond kunnen maximaal 100 bezoekers in groepen van 20 tegelijk de kazemat bezoeken. Er wordt dus gewerkt met zgn. tijdslots.