Alde Maaie in De Sukerei

13 mei 2017 Openluchtmuseum De Sûkerei

Op zaterdag 13 mei organiseert museum De Sûkerei in Damwâld weer Âlde Maaie.
Van oudsher trad de landarbeider op deze speciale dag weer voor een heel seizoen in dienst van een nieuwe baas.
Op deze dag “verhuizen” twee bokkekarren de kinderen over het museumterrein. Oude overtollige grootmoeders spulletjes worden verkocht (misschien zit er iets leuks voor u bij). Een nieuw huwelijk wordt feestelijk ingezegend door “over de puthaak” te trouwen, een oud traditioneel gebruik. Voor de inwendige mens is het heerlijk snert eten met de klanken van accordeon muziek. En alle vrijwilligers zijn sfeervol gekleed in de tijd van toen.
Tevens kunt u op het museumterrein natuurlijk het cichoreimuseum, de drie wâldhúskes en de nieuwe poldermolen De Mearmin bezichtigen.
Iedereen is van harte welkom op deze bijzondere dag van 13.00 tot 17.00 uur!
Openluchtmuseum De Sûkerei, Trekwei 8a te Damwâld. Meer informatie op www.desukerei.nl